Nový požadavek
Uzavřeno
kraj:Pardubický krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:zelená kdo nahlásil:Petr
nejbližší obec:Králíkydatum založení:23.12. 2015 (19:16:47)
TIM UO281
popis problému
Zdravím, na včerejším výletě jsem zjistil, že TIM Hedeč-klášter chybí. Vedle kláštera, na Hoře Matky Boží, je pokáceno pár vysokých stromů, je možné, že byli upevněny na nich. Také by bylo vhodné přidat v blízkosti kláštera pár značek pro lepší orientaci, my to tam již známe, takže jsme se zorientovali. Předem děkuji.. S pozdravem Petr.
Děkujeme za nahlášení.
Chybějící směrovky na TIM UO 281 Hedeč- Klášter objednáváme. Po obdržení ihned osadíme.
LJ
barva značky:zelená kdo nahlásil:Kuba
nejbližší obec:Brnodatum založení:17.12. 2015 (09:26:34)
Vyvrácení dvou kolíků
popis problému
Dobrý den, v Brně na Stránské skále jsou vyvrácené dva kolíky, jeden schozený ze skály a druhý (pravděpodobně patřil k odbočce k Vodárně) přesazený na místě, kde žádná značka nevede. Poloha obou kolíků zde https://mapy.cz/s/o9YY + foto v příloze. Hlášeno z komunit OpenStreetMap.org
Děkujeme za nahlášení.
O vyvrácených kolících budeme informovat CHKO Moravský Kras, která si tuto NS nechala námi vyznačit a kolíky zde osadila.
barva značky:ostatní kdo nahlásil:JosefJ
nejbližší obec:Beroundatum založení:4.12. 2015 (21:31:18)
TIM BE079 a BE121 nenalezen, nejsou na loňském místě
popis problému
Dobrý den. V Berouně po výstavbě nového autobusového nádraží nejsou na svém původním místě TIM BE079 a BE121, případné nové umístěni směrovek jsem nenašel.
Děkujeme za nahlášení.
Místo bylo prozkoumáno a nyní se připravuje revize značení v oblasti Berouna (náměstí - nádraží). Nové směrovky budou objednány po odsouhlasení veškerých změn ve spolupráci s MěÚ Beroun.
kraj:Kraj Vysočinatyp požadavku:závada ve značení
barva značky:červená kdo nahlásil:msuchy
nejbližší obec:Náměšť n/Osldatum založení:27.10. 2015 (15:15:58)
červená u Bíteše
řešení problému
Dobrý den v současnosti je trasa bez problémů schůdná, chybějící značení bylo doplněno. S pozdravem Pesler Martin
kraj:Prahatyp požadavku:závada ve značení
barva značky:žlutá kdo nahlásil:slávek
nejbližší obec:Vinořdatum založení:26.10. 2015 (15:42:32)
chybí žluté značení
popis problému
Od stanoviště Vinoř(mhd) směrem do Satalic má být žluté značení spolu s červeným až k rybníku Velká Obůrka-je to úsek dlouhý cca 500 m.Žluté značení ale chybí,vypadá jako zamalované.Je pouze červené.Teprve za rybníkem je žlutá trasa vyznačena.Proč bylo žluté značení zrušeno?Od stanoviště Vinoř(mhd) je směrovka na rozcestníku směr Stalice žlutá a web KCT rovněž nabízí žlutou trasu hned od stanoviště Vinoř(mhd).
Dobrý den.
Děkujeme za váš zájem o turistické značení. V tomto místě byla provedena změna značení. Žlutá značka byla vedena ze směru od Satalic od rybníka Velká Obůrka po trase nové naučné stezky Hl.m.Prahy dále směrem na Jenštejn v souběhu s červenou značkou. Hlavní (Mladoboleslavskou) ulici přechází u zastávky MHD Vinoř, nikoliv Vinořský hřbitov a navrací se do oblasti Vinoře a ctěnického potoka. V dalším průběhu jde ze Ctěnic do Miškovic. Původní úsek přes Přezletice na Veleň byl zrušen.
Nová trasa bude teprve v příštích týdnech vybavena směrovkami a převzata. Teprve poté bude zaslán nový průběh do vyhledávače na webu KČT a trasa bude zanesena do map na mapy.cz a staré směrovky na zastávce Vinořský hřbitov budou sejmuty.
Bohužel není v našich silách takovéto změny zabezpečit v krátkém časovém úseku, jelikož práce značkařů je dobrovolnická a v jejich volném čase.
barva značky:červená kdo nahlásil:martin
nejbližší obec:datum založení:26.10. 2015 (15:03:11)
chybějící značka odbočení
popis problému
Dobrý den, v obci Vrané naad Vlatavou , ulici Pod lesem u popisného čísla 200 chybý značka odbočení do uličky k lesu kudy vede značená cesta. Mnoho turistů toto odbočení mine a pak bloudí. Děkuji a s pozdravem
Děkujeme za zprávu.
Značení ve Vraném obnoveno a doplněno pár šipek.
L.Č.
barva značky:modrá kdo nahlásil:Filip
nejbližší obec:datum založení:25.10. 2015 (15:49:32)
Oprava turistického značení
popis problému
Žluté značení: Pod Sychrovem směr Kuřim Asi po 400 metrech od rozcestníku Pod Sychrovem Žluté značení (šipka doprava a několik žlutých značek kolem) je zakryto hnědou barvou, po několika metrech však v daném směru šipky žluté značení pokračuje. Pokud bych neodbočil vpravo (podle zakryté žluté šipky) mohu pokračovat po lesní vyježděné cestě dále, tam však "očekávané" nové žluté značení nepokračuje.
Děkujeme za nahlášení.
Závada byla odstraněna minulý víkend (8.11.).
M.P.
barva značky:modrá kdo nahlásil:Lenka Zíková
nejbližší obec:Stráž nad Ohřídatum založení:30.9. 2015 (13:46:16)
název problému
MTZ vede přes ohraničený pozemek
popis problému
Zdravím, jedna paní nám v IC nahlásila, že když se jde po MTZ ze Stráže nad Ohří do Jáchymova, někde za osadou Krásný Les narazíte na ohraničený pozemek s kravami, přes který značka vede. Nedá se tam projít.
Děkujeme za nahlášení.
O problému víme. Bohužel se ohrada obejít dá, ale je to velká zacházka. Buď zrušíme celou trasu (byla by to škoda), nebo holt lidé projdou ohradou. Kdo se bojí musí jít bohužel tou dlouhou oklikou. Tudy ale trasu oficiálně nepovedeme. Uvidíme, jak to bude na začátku další turistické sezóny.
KF
kraj:Ústecký krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:zelená kdo nahlásil:Petr
nejbližší obec:Ústí nad Labemdatum založení:29.9. 2015 (16:17:09)
TIM Soudný vrch UL002
popis problému
Na TIMu Soudný vrch (UL 002) chybí zelená směrovka směr Nad Vaňovem.. Ostatní jsou mírně zkroucené, tu zelenou, zřejmě, někdo strhnul.. Foto bude přiloženo.. S pozdravem Petr
Děkujeme za nahlášení.
Ještě v létě, když jsem tam dával sponzorskou přelepku, tak tam zelená směrovka byla. V každém případě směrovka je již objednána. Jakmile dorazí, vyvěsíme ji.
VK
barva značky:ostatní kdo nahlásil:Lenka Zíková
nejbližší obec:Mladá Boleslavdatum založení:29.9. 2015 (11:54:36)
název problému
Cykloznačky přimontované přesně opačně!
popis problému
Zdravím, v Mladé Boleslavi v ul. Nádražní jsou cykloznačky IS 19 přimontovány přesně opačně tj. ukazují špatný směr. Volně s nimi otočit nelze. Nutná okamžitá oprava!
Děkujeme za nahlášení.
V Boleslavi opravdu byly IS19 před mostem v Čejetičkách obráceny o 180 stupňů. Nějaký vtipálek si zašpásoval, ještě že je neponičil. Tak jsem je obrátil a závada je odstraněna.
Zdravíme a věříme, že cykloznačení ožije. Honza a Lída.
barva značky:červená kdo nahlásil:Jan Čermák
nejbližší obec:Jenštejndatum založení:28.9. 2015 (12:52:04)
Špatně natočené směrovky TIM Jenštejn
popis problému
Směrovky jsou na lampě pod hradem, objekt je ok, směr l/p taktéž, jen jsou na tom objektu na špatné straně a ukazují jiný směr, postačí je otočit na objektu, jsou na pásce Bandimex. Jsou vysoko, otočit jsem to od cesty bez žebříku nejde.
Děkujeme za nahlášení.
Směrovky byly otočeny a utaženy tak, aby ukazovaly správně.
A.Makarič
barva značky:červená kdo nahlásil:prema
nejbližší obec:Bučovicedatum založení:26.9. 2015 (11:49:49)
Klamající značení
popis problému
Dobrý den, nad Bučovicemi na rozcestí ve Ždánickém lese "Červený Kříž (bus)" se udává že tz. červená vede z Bučovic dále na NPR Větrníky, ale v Bučovicích přitom končí a dále nevede.
Dobrý den.
Děkujeme za váš zájem o turistické značení. Metodika tvorby textů na směrovkách je taková, že na prvním řádku by měl být nejbližší cíl, tedy následující rozcestí. To je zde dodrženo. Pokud trasa na tomto rozcestí končí, je možno nechat zbylé řádky volné (což je při ceně směrovky škoda), nebo na první meziřádek vepsat "dále po zelené" a na druhý řádek již název rozcestí na zelené značce.
Další řádek je nejbližší "významné místo". Tedy místo, které je pro turistu zajímavé ať z důvodu možnosti odbočení na jinou trasu, nebo ukončení výletu v dopravním uzlu anebo zajímavé z kulturního, historického, nebo jiného podobného pohledu.
Poslední třetí řádek, pokud trasa končí a dál nepokračuje ani jiná barva, zůstane volný. Volný zůstane také tehdy, pokračuje-li další trasa přibližně stejným směrem, ze kterého naše trasa přichází. Pokud z místa pokračuje jiná barva pokud možno přímým směrem a je na ní významné rozcestí (opět význam z hlediska orientačního, historického apod.), je uvedeno na třetím řádku toto rozcestí již na jiné vedoucí barvě. Ale již se neuvádí, že je to "dále po zelené", protože turista může změnit trasu mezitím na několika rozcestích.
Z metodického hlediska je tedy vámi popsaná směrovka správně.
kraj:Zlínský krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:žlutá kdo nahlásil:Růžičková Marie
nejbližší obec:Vsetíndatum založení:24.9. 2015 (21:02:48)
Nedostatečné označení
popis problému
Dobrý den. Na cyklostezce směr Vsetín-Valašské Meziříčí na rozcestí Mikulůvka ,Oznice cyklisté neví kudy cyklostezka pokračuje a mnohdy se vydají s malými dětmi do kopce na Mikulůvku a tam se musí doptávat kudy na Vsetín,nebo do Valašského Meziříčí.Není tam žádný rozceztník jen cyklo značka na silnici a kdo nemá mampu tak neví kudy. Děkuji Růžičková
Dobrý den.
Děkujeme za upozornění, značení na cyklostezce doplněno.
Děkuji a hezký den :-)
Vladimír Ondruch, cykloznačkař
barva značky:červená kdo nahlásil:msuchy
nejbližší obec:datum založení:23.9. 2015 (07:59:09)
Chybějící značky po kácení
popis problému
Na červené trase 0507 (Velká Bíteš - Náměšť nad Oslavou - Levnov - Pravková) je několik problémů. 1) Od rozcestníku Bába (http://mtbmap.cz/#zoom=16&lat=49.22149&lon=16.17061 ) ve směru na Jinošov byl pokácen kus lesa a odbočka z lesní cesty není vůbec vidět (a není skoro ani prošlapaná). Odbočku na žlutou jsem vizualně taky marně hledal, ale neprošel jsem to. 2) V lokalitě u Jedovského mlýna (http://mtbmap.cz/#zoom=17&lat=49.218508&lon=16.15705 ) je cesta značená trávou kolem domu (jinak než na mapě), přitom logické (a tak jsem i šel) je si zajít 20 metrů kolem křížku. Cesta není frekventovaná a pěšina kolem domu prakticky neexistuje - byla zarostlá. 3) Mezi Zastávkou a Příbramí (http://mtbmap.cz/#zoom=15&lat=49.18293&lon=16.33145 ) ve směru od Habřiny je nejasná cesta. Když se odbočí z asfaltky, tak je tam malý brod a pak červená šipka ve stráni. Ale ta pěšina na kterou se pak odbočuje je absolutně neznatelná (taky vypadá že se tam kácelo). Viz foto http://miroslav.suchy.cz/osm/2015-09-13%2015.49.27.jpg V reálu se má jit napravo od toho pařezu což z tohoto směru asi nikoho nenapadne (opačný směr je v pohodě). Asi by bylo dobré dát značku na ty malé buky za pařezem. Přispěno z komunity OpenStreetMap.
Děkujeme za nahlášení.
Nedostatky ad 1) a 2) se týkají kraje Vysočina - předáno. 3) Nejasné značení za háj. Habřina bylo opraveno.
kraj:Jihočeský krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:ostatní kdo nahlásil:Jakub M.
nejbližší obec:orlík n. Vlt.-Višňovkadatum založení:17.9. 2015 (16:40:54)
Zarostlý rozcestník
popis problému
Zdravím, na rozcestí Orlík nad Vltavou - Višňovka je zarostlý rozcestník (viz. foto). Bohužel jsem na něj nedosáhnul, abych větve pročistil a s sebou jsem měl akorát fotoaparát. Pěkný den, Jakub M.
Dobrý den.
Děkujeme za nahlášení. Zarostlý směrovník Orlík nad Vltavou – Višňovka (MI141) - přerostlé větve byly odstraněny v pátek 23. 10. 2015.
PP
kraj:Prahatyp požadavku:závada ve značení
barva značky:žlutá kdo nahlásil:M.Klvač
nejbližší obec:Ctěnicedatum založení:10.9. 2015 (13:58:54)
trochu zmatek
popis problému
1.když přicházím po žluté z rozcestí Veleň,přijdu do Přezletic-Kocandy.Zde je trasa zamalovaná-zrušená,nová trasa je asi vyznačená,ale mně se ji nepodařilo najít.Nakonec jsem do Ctěnic dorazil oklikou.Třeba je to moje chyba,že jsem nově vyznačenou trasu do Ctěnic k zámku přehlédl. 2.u zámku Ctěnice je vyznačena žlutá trasa do Miškovic nebo Čakovic,ale směrovka na sloupku tuto trasu neuvádí ani na mapě na internetu není uvedena.Přitom žluté značky na stromořadí směrem k Miškovicím nejsou zamalované,dokonce je tam přibitá na stromě kovová značka,vypadá úplně jako nová,takže to nesignalizuje,že by se jednalo o starou,zrušenou trasu.To mě zmátlo.
Dobrý den.
Žlutá značka byla přeznačena do nové tray Satalice - Vinoř - Miškovice. Stará vedoucí z Vinoře většinou po silnici na Veleň byla zrušena. Směrovky byly objednány a jakmile dorazí budou namontovány s novými údaji. Bohužel se serverem mapy.cz nespolupracujeme a tudíž správnost jejich zákresů negarantujeme. Jakmile vyjde nový výtisk zelené edice mapy KČT Praha - východ, tak tam nové vedení trasy bude.
barva značky:zelená kdo nahlásil:Jan Čermák
nejbližší obec:Kostelec nad Labemdatum založení:5.9. 2015 (13:15:30)
název problému
Nové směrovky Jiřice ukazují na opačný směr
popis problému
Směrovky z roku 2015 ukazují v obou směrech na opačnou stranu. Umístění směrovky viz. přiložená fotografie. Ta obsahuje GPS souřadnice TIMu.
Dobrý den,
děkujeme za upozornění. Směrovky jsme 6. 9. převěsili a nyní ukazují správný směr. ZO PY
kraj:Zlínský krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:zelená kdo nahlásil:František Ponížil
nejbližší obec:Potečdatum založení:2.9. 2015 (11:56:12)
Vyvrácený strom se značkou
popis problému
Na trase Královec - Požár (zelená značka) vyvrátil silný vítr břízu, na které byla zelená značka. Strom spadl přes cestu na ohradu. Spadený strom je již uklizen. Přibližné GPS souřadnice místa kde stál strom se značkou: 49°8´21.775"N 18°3´36.532"E
Děkujeme za nahlášení.
Oprava bude provedena vedoucím ZO Zlín v následujících dnech.
Děkujeme.
barva značky:červená kdo nahlásil:msuchy
nejbližší obec:Zastávkadatum založení:26.8. 2015 (20:29:47)
Nevhodně značený úsek Zastávka - Mariánské údolí
popis problému
Na červené trase 0507 (Velká Bíteš - Náměšť nad Oslavou - Levnov - Pravková) v úseku mezi Zastávkou a Okrouhlíkem (http://mtbmap.cz/#zoom=15&lat=49.2027&lon=16.35093 ) je úplně nevhodně vedená trasa přes pole. Cesta není místními používaná, takže je docela zarostlá - ostružiní, kopřivy a vzrostlá kukuřice je fakt lahůdka. Navíc přes potok "Bílá voda" není žádný mostek a překonání potoku není uplně triviální. Navíc volavka na konci pole není od rozcestníku "Mariánské údolí" vůbec vidět, takže cesta není úplně zřejmá. Přitom o 200 metrů západněji je docela hezká polní cesta. 50 východněji se dá přes pole - ale cestu používají i místní, takže cesta kukuřicí je širší - ale hlavně je tam mostek přes potok. A 300 metrů východně je krásná cesta lesem do Zastávky. Cokoliv z toho je lepší než ta stávající cesta.
Děkujeme za nahlášení.
Špatná průchodnost červené značky mezi Zastávkou u Brna a Mariánským údolí byla vyřešena tak, že trasa byla ze sev. okraje Zastávky přeložena vých. směrem lesem k silnici z Rosic a po ní k odbočce lesní cesty do Chroustovského údolí, kde naváže na svůj původní průběh. TIM Mariánské údolí je přeloženo na tuto odbočku.
kraj:Královéhradecký krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:ostatní kdo nahlásil:Marie
nejbližší obec:Třebechovice pad Orebemdatum založení:25.8. 2015 (09:01:50)
Rezavý rozcestník
popis problému
Jsem dlouholetou členkou KČT Praha-Vyšehrad a posledních 5 let již organizuji jako vedoucí výlety pro členy našeho klubu. Při návštěvě Třebechovic pod Orebem jsem zjistila, že turistický rozcestník před nádražím ČD je ve velmi špatném stavu – rezavý, velmi špatně čitelný. Dle mého názoru by bylo třeba ho vyměnit.
kraj:Olomoucký krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:žlutá kdo nahlásil:Petr
nejbližší obec:Bouzovdatum založení:20.8. 2015 (17:43:18)
název problému
TIM OL177 Bouzov (náves, bus)
popis problému
Na TIMu Bouzov (náves, bus) chybí žlutá směrovka pro směr Kadeřín. Dále upozorňuji na to, že poslední značka před směrovníkem je potvrzovací na návsi po odbočení z ulice od hradu (u pobočky České pošty na návsi). Onen směrovník je schovaný za Hotelem Bouzov. S pozdravem Petr.
řešení problému
Žlutá směrovka směr kadeřín byla vyvěšena v loňském roce. Za KKZ OL F.B.
kraj:Liberecký krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:červená kdo nahlásil:JosefJ
nejbližší obec:Zahrádky u České Lípydatum založení:15.8. 2015 (19:42:38)
Červené značení navádí mimo TIM CL069 Karba
popis problému
U Karby navádí červené značení přímo mimo TIM oběma směry, odbočení hůře postřehnutelné směrem od Zahrádek.
Dobrý den.
Děkujeme za nahlášení. Misto jsme zkontrolovali a u Karby je to proznačené směrem na Zahrádky na betonovém sloupu červená šipka, a opačným směrem je umístěná značka z druhé strany stejného sloupu i když by to být nemělo. Neshledali jsme důvod, proč by turisté měli bloudit.
Zatím zdraví Roman B.
kraj:Liberecký krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:červená kdo nahlásil:JosefJ
nejbližší obec:Česká Lípadatum založení:15.8. 2015 (19:39:58)
Chybná vzdálenost Česká Lípa - Skautská skála
popis problému
Na směrovce (ale i v přehledu kilometráže značených tras) je uváděna vzdálenost Česká Lípa, u žst (CL012) a U Skautské skály (CL067) 1,5 km, ve skutečnosti je přes 3 km (1,5 km je na kraj zástavby, což potvrzují i městské dřevěné cedulky). 1,5 km bylo po staré trase do Dubice.
Dekujeme za nahlášení.
Nová kilometráž byla vytvořena na základě přeznačení, které bylo provedeno. Kdybychom opravili kilometráž na všech směrovkách okamžitě, museli by se vyměnit všechny směrovky po celé trase, která začíná až v Doksech. Bude měněno postupně, ponejvíce v roce 2016, podle možností jak finančních, tak pracovních.
Zdraví Roman B.
kraj:Jihočeský krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:červená kdo nahlásil:Jakub M.
nejbližší obec:Orlík nad Vltavou, Probulov - Dolydatum založení:13.8. 2015 (14:30:04)
Chybějící značení
popis problému
Ještě jednou pěkný den, podobně jako v předchozím případě byla vykácena část lesa a na cestě od rybníka v Dolech směrem na Orlík chybí na tomto rozcestí http://mapy.cz/s/kw9K turistické značení. S pozdravem Jakub M.
Děkujeme za nahlášení.
Červená značka od rybníka v „Dolech“ směr Orlík byla opravena 24.8. 2015.
JJ
kraj:Jihočeský krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:ostatní kdo nahlásil:Jakub M.
nejbližší obec:Orlík nad Vltavoudatum založení:13.8. 2015 (14:24:32)
Chybějící odbočka
popis problému
Pěkný den, při chůzi směrem od Zvíkova byla na tomto místě http://mapy.cz/s/kw6C vykácena menší část lesa a není zřejmé odbočení z „široké cesty“. Nejbližší viditelná značka byla díky odloupnuté kůře stromu „zmizena“a turistu to svádí pokračovat rovně po té „široké cestě“ S pozdravem Jakub M.
Děkujeme za nahlášení.
NS byla opravena v rámci letošní obnovy p. Bártíkem 10.9. 2015.
JJ
barva značky:modrá kdo nahlásil:Ivanp
nejbližší obec:Lázně Kynžvartdatum založení:4.8. 2015 (07:10:57)
TIM Lesný 983 m - chybějící směrovka modré směr Dolní Žandov
popis problému
Dobrý den, na vrchu Lesný chybí výše uvedená pravá směrovka.
Děkujeme za nahlášení.
Směrovka objednána, naskladněna a v nejbližší době bude vyvěšena.
KF Směrovka doplněna r. 2020. Vít Lodr
kraj:Pardubický krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:modrá kdo nahlásil:lenochod
nejbližší obec:Březinydatum založení:31.7. 2015 (08:06:22)
Březiny - modrá značka - vede přes ohradníky
popis problému
Modrá z Březiny směrem na Pustou Rybnou vede přes pastvinu s ohradníkem kde je cedule s výslovným zákazem majitele. Dle mapy.cz trasa vede jinudy, ale značky přes ní nevedou. S díky za vaší práci Lukáš
řešení problému
Trasa vede přes ohradník, který je na místo umísťován občasně. Případná přeložka trasy by znamenala její přemístění do míst, kde je ohradník v jinou část sezóny. Vzhledem k tomu, že rozsah ohrazené části je takový, že turistovi umožňuje v období, kdy zde ohradník je, obejití ohrazené části pastviny, aniž by skutečné vedení TZT ztratil z dohledu, zachováváme trasu v původní stopě. Tomáš Brokl, předseda ZO Svitavy.
barva značky:žlutá kdo nahlásil:wetterl
nejbližší obec:Býkovicedatum založení:26.7. 2015 (17:09:16)
chybně značená turisticka trasa
popis problému
Narazili jsme na chybně značenou turistickou trasu. Když jsme se drželi značek v terénu skončili jsme v maliní a kopřivách. Podle vyšlapaných stop, bylo zřejmé, že jsme nebyli zdaleka jediní.
Děkujeme za nahlášení.
Přes maliní už byla vyšlapaná pěšinka, takže jsme ji rozšířili na normální projití a část přesunuli z cesty do lesa. Letos už to vydrží.
Příští rok se bude tato trasa obnovovat, tak se zkusím domluvit se starostou, jestli budou nějak udržovat buď původní (často zaplavená vodou z potoka), nebo tuto cestu, aby nebyla zase v květnu zarostlá.
Zdraví Lojza Zeman
předseda značkařského obvodu Tišnov
kraj:Karlovarský krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:zelená kdo nahlásil:eliška mallyová
nejbližší obec:Nová Vesdatum založení:20.7. 2015 (17:21:13)
nedostatečné značení odbočky k PP
popis problému
Na zelené značce a naučné stezce Mnichovské hadce je rozcestník označující Dominovu skalku. Zelená značka sice vede podle PP Dominova skalka, ale vlastní přístup je cca 100 m od tohoto rozcestníku. Bohužel na této odbočce není žádné značení, takže člověku neznalému poměrů vlastní památka unikne. Zelená značka pokračuje přes silnici a vlastní skalce se vyhýbá. Eliška Mallyová
Dobrý den.
Na TIM Dominova skalka přidáme bezbarvou směrovku s označením této dominanty Slavkovského lesa.
Pěkný den. Karel Fiala Bezbarvá směrovka vyvěšena. Vít Lodr
kraj:Karlovarský krajtyp požadavku:závada ve značení
barva značky:červená kdo nahlásil:eliška mallyová
nejbližší obec:Verušicedatum založení:20.7. 2015 (16:57:11)
zavádějící turistické značení
popis problému
Na červené turistické značce vedoucí ze Žlutic do Ratiboře je v úseku od rozcestí Verušice zavádějící turistické značení. Z tohoto rozcestí vede značka polní cestou přes louku a stráň vzhůru klesu. Bohuželna poslední mezi se značka ztrácí - je nutno přejít přes louku vyšlapanou cestičkou pod les,kde ovšemznačka určující další směr cesty chybí. Značkaje vedena polní cesou uprostředlouky k posedu, kde je dalí a poslední značení. Po dlouhém hledání je možno najít ještědalší značkyna krajních stromech lesa, ovšemtyto značky zavádí doneprůchodného houští. Pro další cestu je třeba pokračovat po polní cestě,která se později změní ve vyjeté keleje až pod svah napolní cestu, dát se poní vpravo a po několikadesítkách metrůopět vpravo po polnícestě vzhůru do kopce k lesu.Zde se jako zázrakemobjeví červená značka. Další cestaprobíhá relativněbez problémů. Toto zavádějící značení je bohužel ina mapách nainternetu a v navigaci.
Dobrý den.
Děkuji za upozornění na problém se značením. Dnes (středa 22. 7. 2015) jsem značení opravil. Prosím, nezaměňujte nákresy značených tras jinde než-li na našich turistických mapách s naším značením v terénu. My máme zákres průběhu této trasy naprosto v pořádku, přesně tak, jak je vyznačeno v terénu (zelená edice map KČT). Za jiná mapová díla, něž-li naše, neneseme odpovědnost. Trasa se značila v roce 2013 a obnovuje se každé tři roky. Některé značky byly bohužel již značně zarostlé a jeden dřevěný sloupek uhnil. Vše opraveno, ale bohužel přírodě neporučíme a proto se trasy obnovují v tříletém cyklu, plevel a náletové rostliny rostou nejrychleji. Celková obnova trasy vychází na příští rok. Za nádherné výhledy určitě stojí za to vyšplhat ten kopec k lesu.